22 Temmuz 2008 Salı

Mutluluk iksiri


Mutlu olmak mı istiyorsunuz

Neden olamıyorsunuz? Mutlu olmak için mesela ne lazım? İstediklerinin hepsini elde etmek mi gerek? Ne gerek, ne gerek????
Düşünülmesi gereken şey ise mutlu olmayı bilmek bence. Etrafımda bir ton insan var, konuştuğumuzda pırlanta gibi insanlar ama mutsuzlar.
Mutsuz olmak için bir ton sebep sayıyorlar. Oysa mutlu olmak için birşey söyleyemiyorlar.
Benim çıkarım ne biliyormusunuz? İnsanlara mutlu olmayı öğretmemişiz. İnsanlar birşeyler olunca mutlu olacaklarını sanıyorlar. Mesela üniversiteye girince, işin olunca, evin olunca ya da evlenince...
Ama bunlara ulaşınca mutlu oldun mu diye sorunca cevap hayır oluyor.
Neden olmadı diyince de sebepler hep var. Sebeplere inince bakıyorsunuz ki insanlaın ihtiyacı olan aslında çok ama çok basit şeyler var, onlar yok hayatlarında.
O basit şeylere önem vermemişiz, onları aramamışız bulamamışız. Ondan mutlu değiliz.
Ben yardımcı olmaya çalışıyorum. Aslında sadece ayna olmaya hayatı göstermeye ve ışık tutmaya çalışıyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız.RUhunuza sağlık. Gerçekten de insanlara mutluluk konusunda eğitim vermek gerekir. Benim felsefem sade yaşa, dingin ol, doğayla başbaşa kal, elindekilere şükret...Nefes alamıyor lsaydım, tek bacağım olmasaydı, gözlerim görmeseydi belki bir nebze mutsuz olmak için bahane arayabilirdim. ama sapasağlam olan, mutlu evlilikleri olan, dostları olan, aileleri olan milyonlarca insanın mutsuz olmasını anlayamıyorum.Ben bunun iş hayatındaki hırslardan, sahte yaşam standartlarından, kitap okumamaktan kaynaklandığını düşünüyorum. Kendini sevmeyen insanlar çoğalıyor maalesef etrafımızda...Sevgiler...