20 Mart 2008 Perşembe

Yaşamınızı siz tasarlayın


Şimdi çoğu yerde web siteleri için söylenenleri, önümüze gelen kavramları hatırlatmak istiyorum size...

Tasarım (Dizayn): Hayatınızı siz tasarlayın! Nasıl bir şey olmasını istiyorsunuz, bu size bağlı!
Yenilikçilik: Hayal gücünüzü ortaya çıkarın! Fark yaratmak gerek!
İçerik: Kabiliyetlerinizin farkına varın! İyi ne var, insanlar neyle ilgilenir? Ya da insanların ilgileneceği ve sizde eksik olan neler var?
Dil ve Yazım: Anlaşılır olmak gerek, "Ben böyle yaptım, anlamadı, anlasın artık" diyemezsin. Karşıdakini sıkmadan ve onun anlayacağı dilde iletişim kurmalısınız!
Etkileşim: Herşey artık etkileşimli olmalı, etkişelim olmazsa olmaz. Karşıda insan var, dikkat! Bunu fark edince, olayların sadece tek taraflı olarak devam edemiyeceği anlaşılıyor. Bir de karşıdaki nasıl hissediyor, istediği ne, ne yapmak istiyor, keyfi yerinde mi bilmek gerek!
Kullanım kolaylığı: İşi sade ve karşınızdakine göre tasarlayın, hemen en zor en dolambaçlı yolları düşünmeyin. Bebek adımlarını unutmayın, yavaş yavaş herşey gelişir. Karşınızdakilere göre adım adım birşeyler koymalısın!

İster bir ürün tasarlayın, ister bir web sitesi, yapmanız gerekenlerin çoğunu HAYATINIZI TASARLARKEN de yapmalısınız.

İsteyin, olur!

Hiç yorum yok: