11 Mayıs 2008 Pazar

Tepki vermenin dayanılmaz hafifliği


Evet... Lütfen...
Tepki verin, tekpkisiz kalmayın!
İnsan olduğunuzun ve de tepkisiz olmanın sizi rahatsız hatta hasta edeceğini unutmayın. Çevreye karşı kayıtsız kalmak doğru değil.
Tepkinizi ortaya çıkarın.
Hadi.....
Son zamanlarda akılcı tepkiler verin diyorlar hep. Ama nasıl ne tepki vereceğimizi bize gösteren yok. O zaman insanlar bazen tepki vermemeliyiz diye anlıyor, ya da tepkisizliğe doru gidiyor.

1 sn... Hatamız var...
Tepki verin dedim de...Gidip adamı dövün, ya da aklınıza geleni yapın demedim.
UNUTMAYIN

1.Düşünerek tepkinizi verin.
2.Duygularınızla tepkinizi verin.

Ama sadece birisi değil her ikisi de gerekli. Sağlıklı insan bu demek.

Bu resim ne mi demek? Hikayesi uzun değil kısa... Son zamanlarda yakınlaşan hazırlıklarımız içerisinde tepki verme konusunda o kadar çok farklı seçim yaptım ki;
1. Tepki verdim, anında cevap verdim.
2. Tepki vermedim, sadece baktım ve sustum.
3. Tepkimi sonraya sakladım. Uyudum uyandım ve de bir gün önceki hislerimi anlattım.
4. Tepkimi şaka yoluyla verdim, espri yaptım.
5. Tepkimi vermek için 1-2 dakika bekledikten sonra kenara çekip açık net durumun nasıl gördüğümü söyledim.
6. Tepkimi sadece "bunu sonra konuşalım" diyerek verdim.
7. ...
Daha bir çok farklı tepki çeşidi olabilir. Siz de bunun farkına varın, tepki vermeden önce hangi tepkiyi nerede nasıl verebilirsizin? Fark ettiniz mi?

Hiç yorum yok: